tisdag 29 januari 2019

FIRE-affisher lanserade del 1

För ett antal år sedan läste jag marknadsföring på universitetet, efter avslutade studier ramade jag in examensbeviset. Sedan dess dammar diplomet och jag har länge funderat på när/om dessa kunskaper ska komma till nytta och skapa värde.

Efter tidigare försök att ignorera alla typer av affischer som inbjudan till konsumtion har jag nu börjat observera hur reklambyråer utformar annonserna grafiskt/innehåll för att maximera att dra besökare och bygga varumärke. Med dessa observationer har jag börjat fundera på hur kampanj-affischer med FIRE budskap skulle kunna se ut.

Med lite photoshopskills satte jag samman lite reklam.
Fler affischer är på G behöver bara lite mer tid för skapande.

Kvalar dessa in att häfta upp utanför NK?






11 kommentarer:

  1. Kul! Reagerade på den första och tänkte att det hade varit kul om skylten med "Way out" hade hamnat under "Välj frihet, välj FIRE" men då kommer ju budskapet i fel ordning.

    SvaraRadera
  2. Alltså detta skall Instagrammas. Får jag upphovsmannens tillåtelse?

    SvaraRadera
  3. Möjligen skulle man ju villa sätta en svart ruta över ögona på mannen närmast kameran på bild ett....såvida han inte är du men det tror jag inte eftersom ni mig veteligen inte har T-bana där du bor SUCKER

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart har vi Västlänken och ett par rulltrappor ner under jord :)

      Radera
    2. Skulle det inte röstas och ha sig om att avskaffa den trots att bygget var igång?

      Radera
    3. @IBGMR: Nja, det var diskussioner om att ta bort en station men nu har alla överklaganden blivit nekade, så bygget kommer färdigställas som det var tänkt.

      Radera
  4. UB: Kan du skicka mig ett UB-mail på fruefficientbadassATgmail.com pleaze?

    SvaraRadera
  5. Haha älskar't.
    Gällande västlänken så tror jag det när jag ser det. ;-)

    SvaraRadera