onsdag 27 februari 2019

Tallrikssushi

Igår när jag och fru Bagare var riktigt trötta och omtumlad efter ett par dagars budgivning på ett hus i södra Sverige som vi tyvärr inte fick, behövde vi återhämtande lugn kväll i soffan med sorg och god mat. Vi tog en sväng förbi ICA maxi som numera har ett sushi-stand inne i butiken med färska rätter. Efter en del funderande kring kostnaden på rättern (ca 90kr för 8bitar), kom jag på att Fru EB skrivit ett inlägg om Poke bowl och fick iden att det måste vi göra istället, vilket också blir billigare.

Vi kompletteringsköpte lite sallad och gick hem och lagade i ordning det hela bestående utav

Grunda med ris och soja
Sektionsvis, sallad, avokado, rädisor ingefära och wasabi.

Varma rekommendationer till er alla sushiälskare


9 kommentarer:

  1. Södra Skåne med sushi på Ica - det har vi här i ystad men det kanske de har på andra ställen också? Ett annat bra spartips när det gäller mat som jag gjorde var att nappa på Bjurfors erbjudande om fri värdering av huset och få en Linas matkasse gratis, så i måndags fick jag 12 portioner mat helt gratis. Och då jag bor själv räcker den maten länge ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det finns på flera ICA maxi här i Göteborg.

      Jag nappade också på det erbjudande, de lurades lite och drog 200kr från mitt kort men efter liter klagande krediterade de detta belopp. Man måste vara noggran när de kräver att en lägger in betalkort.

      Radera
    2. Ja jag har tidigare erfarenhet av dem, så lämnade aldrig mitt betwlkortsnummer till dem. Och nu har jag fått min första, och enda leverans, så nu avslutar jag det.
      Så ni bor i Gbg? Jag flyttade från Gbg ner till Skåne och lever lantliv när jag slutade jobba, så nu har jag lallat runt lite här med hönsen i ett par år

      Radera
  2. Och Ica Maxi Högsbo var min affär då jag bodde i Eklanda i många år. Men nu bor jag i Skåne och här är det livskvalitet på så många sätt. Söker ni hus i södra Sverige för flytt eller som fritidshus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar Skåne. Vi söker hus för flytt. Känner mig ganska trött på storstan också, nyttjar den väldigt lite.

      Radera
  3. Precis vad jag också kände. Älskade Göteborg när jag flyttade dit -94. Bodde först i Vasastan och sen upp på Kungshöjd, jobbade i stan, var ofta ute och åt och gick på barer på helgen. Ja utnyttjade stan mycket. Sen blev det flytt ut till hus västerut och barn kom. Insåg sen att jag var ju aldrig inne i stan överhuvudtaget längre, och det lockade mig inte heller. Kunde vara kul med ett besök några timmar sen var jag helt slut av alla intryck och allt som fanns runt en hela tiden. Så nu bor jag på landet, utanför Ystad i ett litet hus med djur och en liten odling. Så mycket skönare. Vill jag ha storstad, för det händer ju, finns ju både Malmö och Köpenhamn inte så långt bort och båda lämpar dig mycket väl för något besök då och då

    SvaraRadera
  4. Jag blir så avundsjuk på skåningarna för deras klimat. Lägger IGMR upp ännu en bild på vårblommor måste jag köra tusen nålar på han snart.

    SvaraRadera
  5. Nom nom. Hoppas ni hittar nytt objekt snart! EB: påskliljorna på vägen till jobb har slagit ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi har tiden på vår sida, no stress :)

      Radera