måndag 18 februari 2019

Human + Nature utställning

I helgen var det utställning på Världskulturmuseet vid namn "Human Nature". Den handlar om konsumtionens påverkan på vår jord med frågor om omställning och en mera hållbar värld. Vi vräks dagligen med reklam om konsumtion, som ska leda till ett bättre lyckligare liv. Den här utställning illustrerar tydligt vad vi håller på med, med hjälp av marknadsföring kan företag idag sälja på oss vilken skit som helst som vi betalar för.


Före bildflödet vill jag presentera några av mina egna affärsidéer.

"Saltvatten från Tylösand"- En uppfriskande doft av saltvatten i snygg förpackning - endast 199kr

"Luft från Preikestolen" - Med en sann upplevelse, andas frisk luft - nu med större förpackning - endast 599kr"

"Gräs från Drottningholm" - Anno 1850 skapades gräsmattan som du nu kan köpa en bit utan, köp 300grässtrån, betala endast för 200 - 899kr (tidsbegränsat erbjudande, kan ej kombineras med andra)


"I pray for consumerism"

 


Vem vill inte att ens baby ska lukta gott?





Jag drar mitt strå i stacken


3 kommentarer:

  1. Det sjuka är att "Saltvatten från Tylösand" antagligen hade sålt om den hade nischats som hårprodukt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen verkligen. Speciellt om man kryddat med extrakt från blåstång.

      Radera
  2. Säg till när du vill ha Dramatenleverans från Drottningholm. Men seriöst, till en utländks målgrupp, de som tröttnat på älgskiten?

    SvaraRadera