onsdag 24 juni 2020

Flytt och renovering

Jag och sambon har flyttat söderut och vi har minst sagt haft fullt upp med renovering av huset. Det är ett hus från 50-talet med mycket originalutförande, tidigare ägare har inte gjort speciellt mycket mer än att fortsätta sätta tapetlager på tapetlager.

Vi utför all renovering själv förutom el som en behörig vän utför tillsammans med mig samt rörmokare för dra om avlopp. Corona kom väldigt lämpligt i samband med att vi fick tillträde 1april slutade jag mitt konsultuppdrag. Sedan dess har jag varit ledig och det har varit helt wunderbar. Jag permitterade mig direkt i mitt egna Aktiebolag har sedan dess fått utbetalningar av herr Staten för att täcka mina lönekostnader som permitterad.

Tillbaks till renoveringarna


Start April 2020: Vi började givetvis med att plantera tomater
























Idag Juni 2020 ser de ut såhär. Vi har även en del chili, basilika och gurkor.



Renovering sovrum 


Riva tapet, evighetsgöra


Spackla













Demontera bort element. Tog lite tid men Byggahus forumet hjälpte mig med tillvägagångssättet. 

Golvlister sitter med rejäla spik. 




Provmåla färger


Slutresultat målning



Vardagsrum - putslagning

Rivning av tapet - drog med en del puts intill altandörren. Ser dyrt ut? ICKE. 


Till hornbach och köpa gipssputs för 150kr. 


Applicera 


Slutresultat efter härdning, spackling och grundmålning





Avbröt renoveringen emellanåt för att bygga odlingslådor av renoveringsvirke



Klar, målas med slamfärg




Toalett renovering


Rivning av toalett. Klinker spruckit pga lagd direkt på linoleummatta. Det var väl så man gjorde förr i tiden. 




Kontroll av vattenrör (järn), rejält med avlagringar, tidsfråga innan vi skulle få ett stopp. Det blir byte till PEX rör-i-rör.


Uppregling av ny vägg


Förbereder med flexrör till eldragning




Avbryter med polering av låsdetaljer till innerdörrar. Tack IGMR för tipset. Använd autosol poleringsmedel.


Skål. Mer uppdatering kommer senare, när vi förhoppningsvis har ett vettigt bredband också.




5 kommentarer:

  1. Vilket spännande projekt! Precis lagom för en latis som mig att följa från datorskärmen. ;-) Heja så snyggt det blev där putsen lossnat, det trodde jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Alltid kul att dela med sig och se tillbaka på hur det såg ut innan

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett problemproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Älska trollformler
      2) Lost Love Spells
      3) Stoppa skilsmässor
      4) Giftermål
      5) Graviditet spell
      6) Uppdelningar
      7) Dödsförtroll
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Snyggt Bagis. Kul att följa detta projekt och det är en förmån att ha dig och er på,en bilturs avstånd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma, och tack för all hjälp, det gör vår renovering lite lättare :)

      Radera