söndag 9 februari 2020

Att att ta sig från nuläge till önskat läge

Rubriken skulle kunna varit en visions-slogan från en av senaste konferenserna jag var på. Ett klyschigt uttalande om att sträva mot uppsatta mål.

Faktum är, jag är väldigt stolt och nöjd över att jag själv tagit fler steg på vägen mot ekonomisk frihet. Ett av de tydligaste stegen är hur jag byggt upp ett enormt aktiv inkomstström genom flera arbetslivsrelaterade beslut.

Utgångsläge 2015

  • Jobbade på ett företag med stimulerande arbetsuppgifter
  • Lite för mycket resande, dock vägde traktamentet upp en hel del
  • Nettoinkomst ca 25 000:-/mån
  • Bilpendling ca 15min enkel
1:a beslutet

  • Accepterade anställning på ett bolag i annan bransch, sa upp mig från jobbet
  • Lite mindre stimulerande arbetsuppgifter, vantrivdes sista tiden
  • Färre resdagar
  • Kollektivpendling 10min alt cykel 20min
  • Nettoinkomst 31 000:-/mån
2:a beslutet
  • Research efter möjlighet driva eget som konsult via konsultmäklare som t.ex ÅF
  • Startade AB
  • Fick mitt första heltidsuppdrag, sa upp mig från jobbet
  • En av de bästa arbetsplatserna jag arbetat på
  • Knappt några resdagar
  • Kollektivpendling ca 1tim
  • Skatteoptimeringsfördelar genererar nettoinkomst ca 50 000:-/mån
  • Låg risk att förlora uppdrag, samt fortsatt god arbetsmarknaden för att återgå till anställningsform igen 

Sedan starten på FIRE resan har jag haft fokus på utgifter, i genomsnitt har mina utgifter legat kring 10 - 15 000:-/mån. Men jag har haft ännu större fokus på att hitta sätt som kan boosta sparandet rejält och framförallt korta ner tiden för att bli fri. 

Trots nuvarande enorma nettoinkomst som jag haft över ett år, har jag inte haft en untz lust att öka utgiftsnivån. Jag tar fortsatt med mig matlåda, utemiddag i skogen, egen påse till Willys, äter linssoppa (gott), dräller i skogen istället för på cafe/köpcentrum/på stan osv osv.

Såhär spenderas en lördag i november

3 kommentarer:

  1. Och nu höjs skatten med 3kr påsen dessutom. Ännu anledning till ta med egen kasse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så upphetsad att min man är tillbaka efter att han lämnade mig för en annan kvinna. Min man och jag har varit gift i ungefär 7 år nu. Vi är lyckligt gift med två barn, en pojke och en flicka. För tre månader sedan började jag märka något märkligt beteende från honom och några veckor senare fick jag reda på att min man träffar någon. Han började komma hem sent från jobbet, han bryr sig knappast om mig eller barnen längre. Ibland går han ut och kommer inte ens hem igen i cirka 3 dagar. Jag gjorde allt jag kunde för att rätta till det här problemet men helt till ingen nytta. Jag blev mycket orolig och behövde hjälp. När jag surfar på internet en dag kom jag på en webbplats som föreslog att Dr. OGUNDU kan hjälpa till att lösa äktenskapsproblem, återställa trasiga relationer och så vidare. Så jag kände att jag borde pröva det. Jag kontaktade honom och berättade för honom mina problem och han berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde det och han gjorde en besvär för mig. 24 timmar senare kom min man till mig och bad om ursäkt för de fel han gjorde och lovade att aldrig göra det igen. Sedan dess har allt återgått till det normala. Jag och min familj bor tillsammans lyckligt igen .. Allt tack till Dr. OGUNDU. Om du har problem kontaktar du honom så garanterar jag att han hjälper dig. Han kommer inte att göra dig besviken. Skicka e-post till honom på: drogunduspellcaster@gmail.com
      1. Ta med din pojkvän tillbaka
      2. Ta med din man tillbaka
      3. Ta med din fru tillbaka
      4. Ta tillbaka din flickvän
      5. Vinn lotteri
      6. befordran på kontor
      7. hjälper dig att bli gravid
      8. Komplett botemedel mot alla slags sjukdomar
      9. äktenskapsengagemang och så många fler.
      (e-post: drogunduspellcaster@gmail.com)

      Radera
  2. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Älska trollformler
    2) Lost Love Spells
    3) Stoppa skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Graviditet spell
    6) Uppdelningar
    7) Dödsförtroll
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera